Silniki nie lubiące lata

Najgorszym okresem dla silnika naszego samochodu będą upalne miesiące lata. Wysoki temperatury to nie są idealne warunki dla jednostki napędowej. Ważną kwestią jest wtedy właściwe chłodzenie. Jeśli praca tego układu nie będzie odpowiednia to szybko narazimy się na przegrzewanie silnika. Dlatego zanim dojdzie do upalnego okresu, warto zbadać układ chłodniczy. Najczęściej występującym problemem jest niedrożność układu chłodniczego. Dochodzi do tego w przypadku gdy zamaszysty płynu chłodniczego stosujemy zwykłą wodę.

Powstają wtedy osady w postaci kamienia czy szlamu, które systematycznie zapychają wąskie rurki. Bardzo łatwo w ten sposób doprowadzić do awarii układu chłodzącego. Kolejnym problemem może być termostat. Jeżeli ulega zacięciom to nie pozwala aby płyn dostał się do tak zwanego dużego obiegu. Wtedy silnik nie jest chłodzony na całej powierzchni. Następnym aspektem jest naprężenie paska klinowego. Musi ono być odpowiednie, aby napędzić pompę płynu chłodzącego. Jeżeli wykonamy te wszystkie czynności to na pewno pomożemy naszemu silnikowi przetrwać lato.